Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2015

Ε-ξαρτημένοι και ΑΝ-εξάρτητοι



Και μετά από τη νίκη-ήττα με τον χρόνο, η νέα Κυβέρνηση του νεότερου Πρωθυπουργού της χώρας κ. Αλέξη Τσίπρα έβγαλε τα μπλοκάκια και τα μολύβια και άρχισαν οι ΑΝ-εξάρτητοι να γίνονται Ε-ξαρτημένοι!!!

Τα χαρτιά γέμισαν μελάνι, έγραψαν, έσβησαν και τα Υπουργεία και Υφυπουργεία άλλαξαν χέρια τελικά.... Άνεμος αλλαγής μύρισε, τα σήκωσε στον αέρα και δίνονται στην δημοσιότητα σε γνωστούς και άγνωστους δημοσιογράφους που μέχρι χθες χάιδευαν τα αυτιά της απερχόμενης Κυβέρνησης ενώ σήμερα άλλαξαν ρότα. Μα πώς η ιστορία ξεχνιέται από την μια στιγμή στην άλλη!!!
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Πολιτική και Οικονομία: Οι πέντε δυνάμεις του Αλέξη "Πόρτερ"




Αλέξης Τσίπρας: Τον παρομοίασαν σαν τον Πόρτερ, αυτό που δεν γνωρίζανε όμως  είναι ότι ήταν ο Μαικλ Πόρτερ της Ελλάδας και με άσσο στο μανίκι του, καθώς ο διάσημος καθηγητής του Χάρβαρντ Μάικλ Πόρτερ και το γνωστό σε όλους Μοντέλο των 5 δυνάμεων (του Porter), αποτελεί ένα εργαλείο ανάλυσης που εστιάζει σε 5 ανταγωνιστικές δυνάμεις ενός κλάδου. 

Κάποιοι λένε ότι οι ιδέες του Porter βασίζονται σε παλαιές οικονομικές θεωρίες, αλλά κι ο ίδιος δεν έχει αρνηθεί ότι ισχύει κάτι τέτοιο και μάλιστα έχει πει ότι χρωστάει πολλά για τις ιδέες του στον διάσημο οικονομολόγο Joseph A. Schumpeter. Εν πάση περιπτώσει, αυτό που κάνει πολύ καλά ο Porter είναι να συστηματοποιεί και να εξηγεί με τρόπο κατανοητό διάφορα αναλυτικά μοντέλα. Ο Porter ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησε όρους της αγοράς για να περιγράψει την “επιχειρησιακή στρατηγική” αντί για δυσνόητα θεωρητικά / οικονομικομαθηματικά μοντέλα. Κάτι τέτοιο θα γίνει σε λίγη ώρα στο ίσως πιο σημαντικό Υπουργείο της χώρας μας....μα στο Υπουργείο Οικονομικών αναφέρομαι φυσικά!!!



Καθώς οι "πέντε δυνάμεις" που θα εκπροσωπήσουν το ΥΠ.ΟΙΚ είναι οι εξής:
Διαβάστε Περισσότερα »

Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2015

Εκλογές 2015: Χαίρε Καίσαρ, οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν




Σε λίγες ώρες οι Έλληνες μονομάχοι Βουλευτές θα παρελάσουν από την προεκλογική εξέδρα πρίν την μονομαχία και ως άλλοι Ρωμαίοι θα προσφωνήσουν τον ιστορικό χαιρετισμό: "Ave Caesar, morituri te salutant" (Χαίρε Καίσαρ, οι μελλοθάνατοι σε χαιρετούν), και απο την άλλη πλευρά οι πολίτες θα αποφασίσουν την μοίρα τους, την ελευθερία τους ή τελικά θα τους ρίξουν στα λιοντάρια........

ΕΚΛΟΓΕΣ 2015: Αυτοδύναμη κυριαρχία ή όχι (;).
Διαβάστε Περισσότερα »

Alea Jacta Est - Του Θάνoυ Χριστοδουλου

Του Θάνου Χριστοδουλου
... και ουσιαστικά, ο κύβος ερρίφθη πολύ πιο πριν από την ώρα που ο πρωθυπουργός προκήρυξε τις εκλογές στις  29 Δεκεμβρίου 2014. Οι αποφάσεις ήταν λίγο–πολύ ειλημμένες από τη στιγμή που Βενιζέλος και Σαμαράς, Σαμαράς και Βενιζέλος αποφάσιζαν να επισπεύσουν την προεδρική εκλογή, εν αντίθεση με τα όσα διακήρυττε η κυβέρνηση σε όλους τους τόνους μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Η πλάστιγγα, ήταν εμφανές, πως είχε ήδη πάρει κλίση προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Όχι τόσο επειδή ο κόσμος πιστεύει πως θα καταφέρει να πετύχει τα όσα λέει, αλλά επειδή δεν πήγαινε άλλο, με την παρούσα κυβέρνηση υπό τις παρούσες συνθήκες. Έτσι κι αλλιώς ο Έλληνας έχει χορτάσει από υποσχέσεις τα προηγούμενα χρόνια. Είναι νωπές οι υποσχέσεις με τα 18 δεσμευτικά σημεία Σαμαρά, για να μην φτάσουμε μέχρι τα «Ζάππεια».

Οι λανθασμένες κυβερνητικές επιλογές, οι απαιτήσεις συγκεκριμένων επιχειρηματικών κλάδων που πετύχαιναν να εμφανίσουν στην κοινή γνώμη-ως προαπαιτούμενα από την τρόικα- τα δικά τους αιτήματα, οι φωτογραφικές και σε πολλές φορές χαριστικές τροπολογίες, οι αντιδημοκρατικές πρακτικές της δικομματικής κυβέρνησης, με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου από το ένα χέρι και καθρεφτάκια για να ξεγελάσει τους ιθαγενείς από το άλλο, δεν άφησαν και πολλά περιθώρια στον μέσο ψηφοφόρο.

Τα διχαστικά κρεσέντο συγκεκριμένων στελεχών της κυβέρνησης, με την επιστροφή στις μαύρες σελίδες μνήμης της ελληνικής ιστορίας, την ώρα που η ίδια καλούσε σε κάθε επίπεδο για εθνική συνεννόηση και κατανόηση, οι παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη, η απόλυτη σύμπλευση με το Βερολίνο στις κατά γενική ομολογία, λανθασμένες επιλογές του, είχαν ωθήσει τον κόσμο, να προβληματίζεται σοβαρά για τις επιλογές του το 2012, αλλά και στις πρόσφατες ευρωεκλογές.

Βλέπαμε μια κυβέρνηση που πάσχιζε να ρίξει στάχτη στα μάτια των πολιτών, να εμφανίσει ως τεράστιες επιτυχίες, τις μικρές ανάσες παροχών και υποβάθμιζε τις μεγάλες της ήττες από σύνοδο σε σύνοδο. Με την βοήθεια συγκεκριμένων μέσων ενημέρωσης, που έκρυβαν επιμελώς κάποιες ειδήσεις στο «μαξιλάρι» τους, η προέβαλαν ως πρώτο θέμα ειδήσεις δευτερευούσης σημασίας.

Παρακολουθούσαμε θερινές και φθινοπωρινές υποσχέσεις για καλύτερες μέρες, αισιοδοξίας, ελπίδας, απογείωσης της ελληνικής οικονομίας, την ώρα που όλα τα μηνύματα που έρχονταν από Βρυξέλλες και Βερολίνο, ήταν στην κατεύθυνση των περισσότερων μέτρων, περισσότερων μεταρρυθμίσεων, παρά τις «επιτυχίες» οι οποίες αναγνωρίζονταν μεν σε δηλώσεις αξιωματούχων της ΕΕ και στους αριθμούς, χωρίς ωστόσο να αντικατοπτρίζονται σε πράξεις και αποφάσεις της ευρωζώνης.

Τα περιθώρια στένευαν όσο πλησίαζε ο Φεβρουάριος του 2015, οπότε θα ήταν και η ημερομηνία λήξης της κυβέρνησης, με την διαδικασία εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας. Η αντίδραση στην κυβερνητική πολιτική, αν και σιωπηλή, διογκωνόταν ανάμεσα στον κόσμο, γνωρίζοντας πως λιγοστεύουν οι μέρες της κυβέρνησης και προκαταβάλλοντας μια αδιέξοδη ψηφοφορία για τον Πρόεδρο, παρά τις όποιες κυβερνητικές πιέσεις ένθεν κακείθεν. Το 180, ήταν ένας φανταστικός αριθμός που μόνο στο μυαλό του πρωθυπουργού μπορούσε να υπάρξει ως ευσεβής πόθος. Παρόλα αυτά, τα περισσότερα μέσα κατεύθυνσης της κοινής γνώμης προέβαλαν και αυτόν τον ευσεβή πόθο ως πιθανό ενδεχόμενο και μαζί με τις υπόλοιπες «εξυπηρετήσεις» προς την κυβέρνηση εξασφάλισαν την παράταση για άλλον έναν χρόνο του  καθεστώτος απορρυθμισμένου ραδιοτηλεοπτικού τοπίου.

Στο Μαξίμου διακαής πόθος ήταν να διαγραφή από τα αυτιά τα μάτια και το μυαλό, η λέξη μνημόνιο. Για αυτό τον λόγο άλλωστε, στις ευρωκλογές, ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς, θέλησε να κάνει γνωστό στο πλατύ κοινό την καθημερινή αγαπημένη του συνήθεια. Το σκίσιμο του μνημονίου. Βιάστηκαν να ανακοινώσουν πως το πρόγραμμα του μνημονίου τελειώνει στις 31 Δεκεμβρίου 2014, τη στιγμή που το ΔΝΤ σε κάθε ενημέρωση(επίσημη και ανεπίσημη), επαναλάμβανε ότι το πρόγραμμα ολοκληρώνεται το 2016, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το παράθυρο, πως μια χώρα μπορεί να ζητήσει να αποχωρήσει όποτε εκείνη το επιθυμεί.

Παράλληλα, επιχειρήθηκε η βάπτιση του 3ου μνημονίου, προτού φτάσει η ημερομηνία υπογραφής του, τον Φεβρουάριο του 2015, με διάφορες άλλες ονομασίες, όπως γραμμή προληπτικής στήριξης, πρόγραμμα στήριξης, M.O.U.(memorandum ofunderstanding-δηλαδή μνημόνιο αλλά μόνο με τα αρχικά του) ή όπως αλλιώς. Κάθε ομοιότητα του επόμενου προγράμματος με την έννοια (και όχι την ουσία)του μνημονίου, έπρεπε να απαλειφθεί και αυτό προσπάθησαν να πετύχουν. Απέτυχαν ξανά, όπως απέτυχαν σε πολλές επιλογές που δεν νομίζω πως χρειάζεται να τις απαριθμήσω. Τις έχετε νιώσει στο πετσί σας, στην οικογένειά σας, στο φιλικό ή συγγενικό περιβάλλον σας.

Γνωρίζοντας λοιπόν, καλά, πως ο χρόνος που κυλάει δεν τρέχει υπέρ τους τόσο στο ΠΑΣΟΚ όσο και στη ΝΔ(ανεξαρτήτως ποιος το ήθελε περισσότερο και ποιος το επέβαλε), προχώρησαν στην επίσπευση της προεδρικής εκλογής, βάζοντας τη χώρα σε περιπέτειες(όπως συνήθιζαν και οι δύο να κατηγορούν τους αντιπάλους τους), νωρίτερα από την προγραμματισμένη ημερομηνία των διαπραγματεύσεων. Το πρόσχημα; Το κάλεσμα σε εθνική ενότητα και εθνική συνεννόηση, σε μία κρίσιμη στιγμή για τη χώρα. Δηλαδή όχι μόνο έπαιξαν στα ζάρια τη χώρα, αλλά παράλληλα επιχείρησαν να εκβιάσουν αντιπολίτευση, βουλευτές και το κοινό αίσθημα χρησιμοποιώντας τον θεσμό του Προέδρου για την ανανέωση του χρόνου τους παραμονής στην εξουσία μιας πτωχευμένης ουσιαστικά χώρας, αλλά πολλά υποσχόμενης κυρίως γεωγραφικά-γεωπολιτικά, όπως είναι η Ελλάδα.

Ο πρώτος εκβιασμός απέτυχε. Η χώρα μπήκε σε προεκλογική περίοδο και σήμερα, είμαστε μπροστά στην κάλπη. Οι μηχανισμοί εξαπάτησης της κοινής γνώμης πήραν και πάλι μπροστά, με τις μηχανές στο ζενίθ. Το φάντασμα του κινδύνου εξόδου της Ελλάδας από την ευρωζώνη, το γνωστό πλέον σε όλους μας Grexit, επέστεψε μετά από 2 ολόκληρα χρόνια απουσίας του. Η επιστροφή αυτού του φαντάσματος έγινε σε πολύ κακή στιγμή για την ευρωζώνη για πολλούς λόγους:

-Με την Γερμανική οικονομία να φλερτάρει με τον μηδενικό ρυθμό ανάπτυξης, ρίχνοντας ουσιαστικά το σύνολο της οικονομίας των 19 σε ύφεση, έστω και οριακή για το πρώτο εξάμηνο το 2014.
-Με την πτώση της ισοτιμίας του ευρώ με το δολάριο από το 1,39 τον Μάιο του 2014, μέχρι το 1,25 το φθινόπωρο, η οποία οφείλεται κατά πολύ στη λανθασμένη-κατά πολλούς αναλυτές από την άλλη ακτή του Ατλαντικού- οικονομική πολιτική της ευρωζώνης, η οποία μεγεθύνθηκε και από την Ρωσοουκρανική κρίση.
-Με τον αποπληθωρισμό να χτυπάει δυνατά την πόρτα της ευρωζώνης, λόγω της κατευθυνόμενης κατά πολύ από την Ουάσινγκτον πετρελαϊκής κρίσης, με στόχο τη Ρωσική οικονομία.

Το τελευταίο χτύπημα-το κερασάκι στην τούρτα- ήρθε από την Ελβετική Κεντρική Τράπεζα, η οποία αποφάσισε εν μία νυκτί να ξεκλειδώσει την ισοτιμία του φράγκου με το ευρώ, βλέποντας ότι το ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα οδεύει στο 1 προς 1 με το δολάριο, ώστε να γλιτώσει τα χειρότερα για το ελβετικό νόμισμα. Πρώτιστο μέλημα της SNB, να καταφέρει να ξεφορτωθεί από τα χρηματοκιβώτια της τα εκατομμύρια ευρώ που είχε μαζέψει, συγκεντρώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερα ελβετικά φράγκα ξανά στην κατοχή της.

Όλα αυτά μαζί, κάθε άλλο παρά πρόσφορο έδαφος ήταν, για παιχνίδια με το Grexit αυτή την περίοδο. Όπως πολλοί έλεγαν και το 2012, η έξοδος μιας χώρας από την ζώνη του ευρώ, δεν προβλέπεται. «Το ευρώ είναι μη αναστρέψιμο», όπως διακήρυτταν σε όλους τους τόνους Μερκελ, Ρεγκλινγκ, Σόιμπλε, τον Αύγουστο του 2012, θέλοντας να καθησυχάσουν τις αγορές, μετά από την προεκλογική τρομολαγνία του Ιουνίου, που συνέβαλε αρκετά τότε στην πτώση της ισοτιμίας του ενιαίου νομίσματος με το δολάριο στο 1,25.

Από τότε πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια, μέχρι να ξαναμπεί στη συζήτηση το Grexit, ως προεκλογικό εργαλείο τρομοκράτησης ψηφοφόρων. Για κακή τύχη όσων ήθελαν να χρησιμοποιήσουν την ίδια φαινομενικά «εύκολη» συνταγή, οι συνθήκες όπως προανέφερα ήταν διαφορετικές. Αποτέλεσμα; Η κουβέντα για έξοδο της Ελλάδας απο την ευρωζώνη ή ακόμα και από την Ευρώπη, που θέλησαν να βάλουν στο τραπέζι τα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας του Αντώνη Σαμαρά, να βρει στο γκρεμισμένο τείχος του Βερολίνου, αλλά και στις δηλώσεις όλων των ευρωπαίων αξιωματούχων.

Ανώτατος αξιωματούχος του Υπουργείου Οικονομικών (είθισται όταν στο ρεπορτάζ, αναφέρεται ως πηγή ανώτατος αξιωματούχος, να είναι ο ίδιος ο υπουργός που μιλά επικαλούμενος το off the record) έφτασε στο σημείο, να αμφισβητεί τις διαβεβαιώσεις του αρμόδιου επιτρόπου οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης,της ίδια μέρας, λέγοντας στο Reuters, ότι «το ενδεχόμενο του Grexit, ίσως υποτιμάται» 
Τι έλεγε ο Πιερ Μοσκοβισί; «Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ».

Κι αφού απέτυχε και ο δεύτερος εκβιασμός με τον τρόμο μιας ενδεχόμενης εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ ή ακόμα και την Ευρώπη, στο τραπέζι μπήκε ο Κομουνιστικός κίνδυνος. Το ενδεχόμενο να γίνει η χώρα βόρεια Κορέα. Η ατυχής πιθανότητα για την χώρα, να πάρει τη διακυβέρνηση η αριστερά. Μάλιστα ο ακροδεξιός λόγος του ίδιου του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και το στενό περιβάλλον στελεχών που είχε επιλέξει για να τον εκπροσωπούν, έκανε τον Κώστα Καραμανλή να φαντάζει τουλάχιστον σοσιαλιστής, στα μάτια των παραδοσιακά Καραμανλικών ψηφοφόρων της άλλοτε μεγάλης κεντροδεξιάς παράταξης. Της παράταξης που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο οποίος αυτοεξορίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 60, για να γλιτώσει τη ζωή του από τους ιδεολογικούς προγόνους των επιλογών Σαμαρά.

Με αυτά και με εκείνα, η εθνική συνεννόηση και η εθνική ομοψυχία την οποία αποζητούσε ο πρωθυπουργός, έγινε στάχτη στον πολιτικό του λόγο και στη θέση τους μπήκε η επιχείρηση του αιώνιου εθνικού διχασμού. Ο Αντώνης Σαμαράς και το επιτελείο του, σε μία σχιζοφρενική προεκλογική καμπάνια έβγαλαν από το ντουλάπι σκελετούς και κονσερβοκούτια, την ίδια ώρα  που μελιστάλαχτος ο ίδιος σε κάποια από τα τηλεοπτικά σποτ, λέει πως «όταν είμαστε ενωμένοι, είμαστε και ανίκητοι» και ότι «μπορούμε να υλοποιήσουμε όποιον στόχο θέσουμε, εάν ενώσουμε τις δυνάμεις μας».

Βλέποντας ανάμεσα από τις γραμμές των προηγούμενων μηνών, ήδη από τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου, είχα προχωρήσει σε μία εκτίμηση για το τελικό αποτέλεσμα των εκλογών της 25ης του μηνός, την οποία ωστόσο, είχα ανακοινώσει μόνο σε φίλους και συναδέλφους, αλλά μπορεί να πιστοποιηθεί. Η πρόβλεψή μου, ήταν πως η Νέα Δημοκρατία του Αντώνη Σαμαρά, όχι απλώς δεν θα καταφέρει να είναι πρώτο κόμμα στις 25 του μήνα, αλλά η δύναμή της θα βρισκόταν κάπου λίγο πιο πάνω από τις ευρωεκλογές σε ποσοστά της τάξης του 24% +/-2%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, θα κινούνταν στο 33%+/-2%, παρά του γεγονότος ότι οι πρώτες δημοσκοπήσεις έδιναν τη διαφορά στο 3 με 3,5%, όση δηλαδή ήταν η διαφορά τον Μάιο του 2014.

Δεν θέλω να πιστέψω, (αλλά δυσκολεύομαι και να μην), ότι τα εκλογομαγειρεία επιχειρούσαν να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη, με βάση τις δημοσκοπήσεις. Ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου, περίμενα ότι η διαφορά ανάμεσα στα δύο κόμματα θα μικραίνει μέχρι την προτελευταία Παρασκευή(όπως και έγινε σε κάποιες στις οποίες έφτασε μέχρι και 1,9%) ενώ οι δημοσκοπήσεις την τελευταία εβδομάδα θα εξαναγκαστούν να δείξουν μια εικόνα πιο κοντά στην πραγματικότητα (πλέον δίνουν μέχρι και 6,5% και για τις λεγόμενες μυστικές κάνουν λόγο για 8%), καθώς θα παίζεται η ίδια η αξιοπιστία των εταιριών. Άλλωστε μέχρι και 6 μέρες πριν από την εκλογική αναμέτρηση, τα ποσοστά, είναι τσάμπα(όπως συνηθίζω να λέω) και είναι πιθανό αν όχι και ορατό, το ενδεχόμενο, μια εταιρία να είναι γαλαντόμος προς ένα κόμμα ή «αυστηρότερη προς ένα άλλο.

Στην ίδια εκτίμηση, για την τρίτη θέση, έβλεπα μαζί τη Χρυσή Αυγή, το ΚΚΕ και το Ποτάμι, κάπου κοντά στο 5% με αποκλίσεις της τάξεις του 0,3 το ένα από το άλλο, χωρίς να μπορώ να διακρίνω ποιο θα καταφέρει να είναι τρίτο κόμμα. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες θεωρούσα ότι θα κατάφερναν να μπούνε στη Βουλή, έστω και οριακά, ενώ ανάμεσα στο ΠΑΣΟΚ και το ΚΙΝΗΜΑ, έβλεπα να έχει προβάδισμα το νεοσύστατο κόμμα Παπανδρέου έναντι του Βενιζέλου, παρόλο που δεν υπήρχε καν ως ερώτηση στις τότε δημοσκοπήσεις.

Και οι δύο, Παπανδρέου και Βενιζέλος, έχουν χρεωθεί αντίστοιχα τα λάθη, τις παραλήψεις και τις πράξεις τους, για την περίοδο που ήταν αντίστοιχα πρόεδροι του ΠΑΣΟΚ. Και οι δύο, «καταδικάστηκαν» από τους ψηφοφόρους της Χαριλάου Τρικούπη, ρίχνοντας το κόμμα στα γνωστά ποσοστά του. Ο μεν Γιώργος για την πρώτη περίοδο του μνημονίου, ο δε Ευάγγελος για τη συνέχισή του. Βασιζόμενος στο δεδομένο της συρρίκνωσης των ποσοστών του ΠΑΣΟΚ(μέχρι και τις ευρωεκλογές με την ΕΛΙΑ), επέστρεψα στις εσωκομματικές εκλογές του 2007. 59% Παπανδρέου, 35% Βενιζέλος, 6% Σκανδαλίδης. Η διαφορά ανάμεσα σε Παπανδρέου και Βενιζέλο ήταν κατά προσέγγιση στο 60-40. Βάσει των στερεοτύπων συμπεριφορικής ανάλυσης, όταν ένα πρόσωπο, έχει τη συμπάθεια των 6 εκ των 10, διευρύνοντας το πλήθος σε 100 των ατόμων που τον γνωρίζουν, το ποσοστό συμπάθειας του παραμένει στο 60%. Το μόνο που αλλάζει είναι το πλήθος και όχι το ποσοστό. Θεωρητικά μπορεί να ισχύσει το ίδιο και στη συρρίκνωση του πλήθους. Ενδεχομένως μετά την αποχώρηση πολλών παλαιοπαπανδρεϊκών στελεχών και ψηφοφόρων η διαφορά ανάμεσα σε Παπανδρέου και Βενιζέλο να μειώθηκε, ωστόσο το 60-40 είναι αρκετά μεγάλη διαφορά για να έρθουν τα πάνω κάτω. Με αυτό το σκεπτικό λοιπόν, κατέληξα ήδη από την αρχή, πως το ΚΙΝΗΜΑ, έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι πιο πάνω από το ΠΑΣΟΚ έστω και κατά 0,1%, με πολύ πιθανό το ενδεχόμενο το δεύτερο, να δυσκολευτεί ακόμη και να μπει στη Βουλή.

Παρατηρώντας την Πέμπτη τις τελευταίες δημοσκοπήσεις που δίνουν στην εκτίμηση τους τη διαφορά από 5,3% έως και 10%, θεωρώ πως τουλάχιστον επιβεβαιώνομαι στην πρόβλεψη για το που θα κινηθούν οι δημοσκοπήσεις το τελευταίο διήμερο και προσπαθώντας να διαβλέψω το αποτέλεσμα της 25ης Ιανουαρίου, διακινδυνεύω την εκτίμηση πως η Νέα Δημοκρατία δεν αποκλείεται στο χειρότερο σενάριο για τον Αντώνη Σαμαρά, το οποίο θα φέρει και ραγδαίες εξελίξεις στη Συγγρού, να βρεθεί ανάμεσα από τα ποσοστά που είχε πετύχει στις ευρωεκλογές και τις βουλευτικές εκλογές του Μαΐου του 2012, δηλαδή μεταξύ 18,85% με 22,72%, με τον ΣΥΡΙΖΑ ίσως και να ξεπερνά και το 36%. Ενδεχομένως στην τελευταία εκτίμηση να εμπεριέχεται και ένας ευσεβής πόθος. Ένας πόθος που έχουν αρκετοί πολίτες οι οποίοι δεν τρομοκρατήθηκαν με τα διλήμματα ή ψευδοδιλήμματα(μένει να αποδειχθεί) των τελευταίων εβδομάδων.
Ο ευσεβής πόθος:
Εκείνων που θέλουν μια αλλαγή πορείας από την σκληρή λιτότητα και την λήψη υφεσιακών μέτρων.
Εκείνων που θέλουν μια κυβέρνηση ολόκληρης τετραετίας σε αυτή τη χώρα, μετά από πάρα πολύ καιρό.
Εκείνων που κουράστηκαν με την αβεβαιότητα που προκαλεί μια εκλογική αναμέτρηση κάθε 2 χρόνια.
Εκείνων που σιχάθηκαν τα εκβιαστικά διλήμματα, με το πιστόλι στον κρόταφο.
Εκείνων που βλέπουν τη διαφορά να είναι μη αναστρέψιμη και θέλουν να δώσουν ισχυρή εντολή στο κόμμα που προηγείται.

Όλοι γνωρίζουμε πως σε μία πολωμένη σχεδόν πυρακτωμένη –αν και σύντομη-εκλογική αναμέτρηση, πολλά μπορούν να συμβούν πάνω από την κάλπη...
Κυριακή, κοντή γιορτή.

Θάνος Χριστοδούλου Συντάκτης Ειδήσεων -Αναλυτής MME Communication, Culture & Media studies, Coventry University
Διαβάστε Περισσότερα »

Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2015

Οι "Αξιοκράτες Μεταρρυθμιστές" Άδωνις- Βορίδης

Ο Γενικός Επιθεωρητής του Σώματος Ελέγχου Υπηρεσιών Υγείας & Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.) Σταύρος Ευαγγελάτος, δικαιώνει την τοποθέτησή του από τον Υπουργό Υγείας Μαυρουδή Βορίδη, μετά την ευνοϊκή νομοθετική ρύθμιση που προώθησε για χάρη του ο πρώην Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, βάσει της οποίας ανέλαβε το τιμόνι διοίκησης του σώματος, με διαδικασίες  εξπρές.

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με αυτή την ρύθμιση που πέρασε στο Νόμο 4254/15.5.2014 (ΦΕΚ 118/τ.Α΄/2014) για τις λαϊκές αγορές, ο νέος αρχηγός των «ράμπο» της υγείας- όπως αρέσκεται να τον αποκαλούν- επελέγη με μη σύννομες διαδικασίες και φυσικά χωρίς την εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 3839/2010 «Σύστημα επιλογής Προϊσταμένων οργανικών μονάδων με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια…» (ΦΕΚ 51/τ.Α΄/2010).  Αντ’ αυτού ήταν ο μοναδικός υποψήφιος – μεταξύ χιλιάδων υπαλλήλων του Δημοσίου– ο οποίος υπέβαλε αίτηση για την εν λόγω θέση, η οποία δεν προκηρύχθηκε ΠΟΤΕ.

Είχε όμως, βασικά πλεονεκτήματα. Διέθετε τα φωτογραφικά προσόντα του άρθρου 62 του Νόμου 4254/2014 και προτάθηκε από το Γραφείο Υπουργού (3498/13.6.14) την ίδια μέρα που έκανε αίτηση (52039/13.6.14), και τρεις (3) μέρες πριν εκδοθεί η απόφαση τοποθέτησής του στην θέση (52481/16.6.2014).

Σήμερα, ως «έτοιμος» από καιρό, με ανάλογες διαδικασίες αντάξιες ενός μικρού αυτοκράτορα, εξέδωσε το από 11.12.2014 πρακτικό επιλογής Επιθεωρητών και Βοηθών Επιθεωρητών, ως Πρόεδρος της Γνωμοδοτικής Επιτροπής του άρθρου 4 του ν. 2920/2001, επιλέγοντας τους εκλεκτούς του. Επιδίδεται δε, σε αγώνα δρόμου προκειμένου να εκδοθούν οι κοινές υπουργικές αποφάσεις για τις αποσπάσεις των επιλεγέντων επιθεωρητών, με τις «ορθές» ημερομηνίες, ώστε να μην ακυρωθούν λόγω προκήρυξης των επικείμενων εκλογών. Ίσως γι’ αυτό έχουν αναρτηθεί δύο φορές (24.12.2014 και 29.12.2014) χωρίς να έχουν ακόμη διεκπεραιωθεί.

Φυσικά, τα κριτήρια επιλογής των νέων «αξιόλογων» στελεχών του ΣΕΥΥΠ, καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που παρουσιάστηκαν στην συνέντευξη τύπου της 18ης Νοεμβρίου 2014, που παρέθεσε ο υπουργός Υγείας Μάκης Βορίδης, για το Σχέδιο Καταπολέμησης της Διαφθοράς στον τομέα της Υγείας, παρουσία και του προκατόχου του Άδωνι Γεωργιάδη. Όπως ανέφερε ο κ. Βορίδης στη σχετική συνέντευξη τύπου: Το «…ανθρώπινο δυναμικό υψηλών προσόντων» θα πρέπει να είναι νεοεισερχόμενοι στο δημόσιο με βαθμό Δ’ ή/και με λίγη εμπειρία, να διαθέτουν το βαθμό Γ’ ενώ σε κάθε περίπτωση κανένας μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών από μόνος του δεν μπορεί να υπερκαλύψει τα πολλά χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας ανθρώπων του χώρου. Άλλωστε, με ποια ιδιότητα αυτά τα στελέχη θα ελέγχουν ιεραρχικά ανώτερους τους;

Σε αντίθεση με τα λεγόμενα του κ. Βορίδη, από τις επιλογές του Γενικού Επιθεωρητή προκύπτει ότι κρίθηκαν ως επιτυχόντες, οι περισσότεροι από τους ήδη υπηρετούντες, που ο ίδιος κατέκρινε μέχρι πρότινος για την αναποτελεσματική λειτουργία του ΣΕΥΥΠ.  Ή μήπως έφταιγε ΜΟΝΟ ο προκάτοχός του;;

Οι δε νέοι, «αξιοκρατικά» επιτυχόντες οι οποίοι θα συμβάλλουν με τον ζήλο τους είναι λίγο πολύ «εξαρτώμενοι» από τον ίδιο καθώς είναι γνώριμοί του- από την μέχρι τώρα πορεία του στο χώρο της υγείας- και φυσικά με λιγότερα προσόντα απ’ αυτόν, προκειμένου να διασφαλίσει ότι δε θα έχει την ίδια τύχη του προκατόχου του.

Ο κ. Ευαγγελάτος, ως μέρος του ίδιου συστήματος δεδομένου ότι επί 15 έτη απασχολείται στον ΙΔΙΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ, μπορεί να είναι και με τον «αστυφύλακα» και με τον «χωροφύλακα».

Σύμφωνα δε με τον κ. Λέανδρο Ρακιντζή, «…οι επιθεωρητές δεν μπορούν να υπηρετούν στην ίδια θέση πάνω από τρεις (3) τριετίες». Ο κ. Ευαγγελάτος μπορεί, χάρη στη νομοθετική ρύθμιση και στην ανάλογη μισθολογική αναβάθμιση, που έγιναν για χάρη του!

Το ερώτημα το οποίο- εν τέλει- τίθεται είναι, εάν η πραγματική μεταρρύθμιση την οποία οι διοικούντες ευαγγελίζονται, είναι δυνατόν να προκύψει μέσα από τέτοιες αδιαφανείς διαδικασίες και στημένες  αξιολογήσεις στελεχών (εν προκειμένω του ΣΕΥΥΠ) ή αν, κάποια στιγμή, θα πρέπει να σεβαστούμε το νόμο και να απαλλάξουμε τη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού από πρακτικές σήψης και διαφθοράς..

Δείτε παρακάτω το έγγραφο από το Διαύγεια



από επιστολή που λάβαμε από αναγνωστη
Διαβάστε Περισσότερα »

Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

Η αλήθεια και η απάντηση στην Υποψήφια Βουλευτή κ. Ραχήλ Μακρή



Δεν έχουν περάσει πολλές ημέρες από τη δήλωση της Υποψήφιας Βουλευτή κ. Ραχήλ Μακρή για τύπωμα των 100 δις ευρώ μέσω του μηχανισμού ELA, καθώς υπήρξε πλήθος αντιδράσεων υπέρ και κατά της πρότασης της Ραχήλ Μακρή. Μάλιστα οι υποστηρικτές αυτής της πρότασης ανέφεραν το παράδειγμα της Ιρλανδίας με την "έκδοση" 85 δις ευρώ, με απλή γνωστοποίηση στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Είναι όμως τόσο απλό?

Τι είναι ο ELA;


Στον ELA (Emergency Liquidity Assistance) καταφεύγουν τράπεζες που δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από το ευρωσύστημα, γιατί δεν έχουν να δώσουν ενέχυρα με την ελάχιστη πιστοληπτική διαβάθμιση που απαιτεί η ΕΚΤ.

Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2015

Επάγγελμα; Πολιτικός


Απο τη Νούλα Χρυσοχοϊδου

Η Ιφιγένεια ώς ιέρεια της Αρτέμιδας είχε ως αποστολή να θυσιάζει όποιο ξένο έφθανε στην χώρα.
Μια παρόμοια κατάσταση συμβαίνει σήμερα στις υποψηφιότητες των κομμάτων.... Άνθρωποι απο τους υπάρχοντες πολιτικούς χώρους αλλά και άνθρωποι άγνωστοι, καθημερινοί, επαγγελματίες και ανεπάγγελτοι προβάρουν ήδη την φορεσιά του πολιτευτή! 
 Επάγγελμα(;) Πολιτικός.Έχει γίνει το must της εποχής μας. 
Διαβάστε Περισσότερα »

Από πλοίο που βουλιάζει, ό,τι αρπάξεις κέρδος είναι


Από τη Νούλα Χρυσοχοϊδου

Η αποκάλυψη (όχι του Ιωάννη..) που έγινε, ήταν ένα ισχυρό σοκ για όλους μας. Το Υπουργείο Οικονομικών μας ενημέρωσε ότι έχει εξαντλήσει ήδη το όριο των 15 δισ. ευρώ για την έκδοση των εντόκων γραμματίων...μπλοκάρει όμως πολιτικά τα ληγμένα κατά τον Μάρτιο ομόλογα.
Βέβαια οι τράπεζες για να πάρουν τα έντοκα γραμμάτια χρεάζονται ρευστό καθώς θα πρέπει να έχει καλυφθεί και το όριο που θέτει η τρόικα.
Διαβάστε Περισσότερα »

Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2015

"Αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων"




Από τη Νούλα Χρυσοχοϊδου

....Και είναι η αρχαία ιστορία αυτή που μας δίδαξε και συνεχίζει να μας διδάσκει....Σαν άλλος Σαμψών, ο Τσίπρας που πρίν από 3.500 χρόνια γκρέμιζε τις κολόνες του ναού όπου τον είχαν δεμένο οι εχθροί του, με μόνο μια μικρή παραλλαγή......επιδιώκει να βάλει σε τρίτους "φιτίλια" και να προδώσει τα μυστικά τους, έτσι εμφανίζεται στα Ευρωπαϊκά (;), στα Διεθνή (;) αλλά και στα Ελληνικά μέσα ενημέρωσης τις τελευταίες ημέρες.
Η Σκύλα και η Χάρυβδη, η Έχιδνα,  οι Όρνιθες, η Σφίγγα και οι Στυμφαλίδες και όλα τα αρχαία αυτά μυθικά πλάσματα εμφανίστηκαν στην σύγχρονη Ελλάδα.
Διαβάστε Περισσότερα »

Σάββατο, 3 Ιανουαρίου 2015

Αλ. Τσίπρας: Στις 26 Γενάρη, αυτοδύναμη κυβέρνηση του λαού! Η Ομιλία του


Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στην τρομοκρατική επικοινωνιακή εκστρατεία της ΝΔ τονίζοντας ότι «ο Α. Σαμαράς κρύβεται από το φως και ανασύρει φαντάσματα. Νεκρανασταίνει το φόβο, νεκρανασταίνει το  Grexit, νεκρανασταίνει τη χρεοκοπία. Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, χωρίς κανένα σεβασμό στο αξίωμά του, σέρνει αυτό το χορό των ζόμπι. Με μουσική υπόκρουση το ψέμα σε όλες τις εκδοχές του και έχει φτάσει να χρησιμοποιεί τη λέξη αλήθεια σε μια εκστρατεία ψέματος». 
Ο Αλ. Τσίπρας έδωσε στη συνέχεια την ευρωπαϊκή διάσταση της επερχόμενης νίκης του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνοντας ότι «στις 25 Γενάρη στην Ελλάδα ακουμπά και η δημοκρατική Ευρώπη, ακουμπά  η κοινωνική πλειοψηφία που εναντιώνεται στη λιτότητα». Όπως τόνισε, «στις 25 Γενάρη η αναγκαία αλλαγή στην Ευρώπη ξεκινάει από εδώ από την Ελλάδα. Και η δική μας, εκλογική νίκη θα γίνει, προς το τέλος αυτού του χρόνου, και νίκη του ισπανικού λαού. Με τους Podemos και την Ενωμένη Αριστερά να έρχονται στη κυβέρνηση. Και ένα χρόνο αργότερα και του ιρλανδικού λαού. Με το Sinn Fein του Τζέρυ Άνταμς. Και σταδιακά υπόθεση ολοένα και πιο πολλών».
Υπογράμμισε την ακύρωση της κινδυνολογίας εγχώριων και ξένων κέντρων από δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού τύπου τα οποία ερμηνεύουν τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα ως το μήνυμα για την αναγκαία αλλαγή πολιτικής και τον τερματισμό της λιτότητας στην Ευρώπη
Έπειτα, αναφέρθηκε στις βαριές ευθύνες του φθαρμένου κομματικού συστήματος για την καταστροφή που προκάλεσαν στην ελληνική κοινωνία οι μνημονιακές πολιτικές. Όπως είπε, «οι πρωταγωνιστές της σήψης και της κρίσης, η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ, φεύγουν έχοντας βουλιάξει τη χώρα, έχοντας υποθάλψει τη διαφθορά, τη διαπλοκή και την κλεπτοκρατία».
• Φεύγουν, έχοντας παραδώσει τα κλειδιά της χώρας στους δανειστές και στην τρόικα. Γιατί δεν διαπραγματεύτηκαν ποτέ! 
• Φεύγουν, αφήνοντας πίσω τους, περίπου, το μισό πληθυσμό της χώρας, δηλαδή 6,3 εκατομμύρια συνανθρώπους μας, σε καθεστώς φτώχειας. 
• Φεύγουν, έχοντας εγκαταλείψει σχεδόν το ⅓ του εργατικού δυναμικού στην ανεργία και το 71% των ανέργων στη μακροχρόνια ανεργία.
• Φεύγουν, έχοντας δεσμευτεί απέναντι στην τρόικα, με το περίφημο e-mail του κ. Σαμαρά, για νέες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, για αυξήσεις στους συντελεστές ΦΠΑ στα φάρμακα, στα τρόφιμα, στους λογαριασμούς του νερού και του ρεύματος, για κατάργηση του ΕΚΑΣ από το 2015 σε, περίπου, 320.000 χαμηλοσυνταξιούχους. 
Οι ίδιες πολιτικές δυνάμεις έχουν ως πρόγραμμά τους το νέο Μνημόνιο και νέα σκληρά μέτρα λιτότητας, συμπεριλαμβανομένου και ενός πογκρόμ πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας. Ως εκ τούτου, ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε βέβαιος ότι ο ελληνικός λαός, «στις 26 Γενάρη θα δώσει οριστικό τέλος στην εθνική ταπείνωση και την ανθρωπιστική κρίση. Θα δώσει τέλος στον μνημονιακό παραλογισμό. Με την ψήφο του στο ΣΥΡΙΖΑ. Με αυτοδύναμη κυβέρνηση του λαού. Αυτοδύναμη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ».
Η κυβέρνηση αυτή, όπως ανέλυσε ο Αλ. Τσίπρας, έχει τις παρακάτω «απλές και ρεαλιστικές θέσεις»:
«Πρώτον:
Απορρίπτουμε τη λογική των εξωπραγματικών πρωτογενών πλεονασμάτων που είναι το άλλο όνομα της λιτότητας. Που είναι η ίδια η λιτότητα.
Και παραμένουμε σταθεροί στην επιδίωξη πρωτογενώς ισοσκελισμένων προϋπολογισμών καθώς και στην ανάγκη εξαίρεσης από τον υπολογισμό του ελλείμματος του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.
Δεύτερον:
Επιδιώκουμε την συμφωνία για αναπτυξιακά εργαλεία, που θα συμβάλλουν στην συνολική ανάπτυξη που αφορά όλους τους πολίτες
Τρίτον:
Προστατεύουμε το Τραπεζικό σύστημα στα πλαίσια της ΕΚΤ και εγγυόμαστε τις καταθέσεις των Ελλήνων πολιτών
Τέταρτον:
Διαπραγματευόμαστε εντός των πλαισίων της ευρωπαϊκής ένωσης και των ευρωπαϊκών θεσμών στα πλαίσια μιας νέας ρεαλιστικής συμφωνίας εξυπηρέτησης του χρέους και ανάπτυξης της πραγματικής οικονομίας για αμοιβαία ωφέλεια, ώστε να επιτύχουμε τελικώς τους ακόλουθους στόχους :
• Τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους της ονομαστικής αξίας του χρέους, ώστε να γίνει βιώσιμο με τεχνική που δεν θα ζημιώνει τους λαούς της Ευρώπης, αλλά μέσω των συλλογικών ευρωπαϊκών μηχανισμών. «Έγινε για τη Γερμανία το 1953. Να γίνει και για την Ελλάδα το 2015» υπογράμμισε ο Αλ. Τσίπρας μέσα σε χειροκροτήματα.
• «Ρήτρα ανάπτυξης» στην αποπληρωμή του, έτσι ώστε να εξυπηρετείται από την ανάπτυξη και όχι από το πλεόνασμα του προϋπολογισμού.
• Περίοδος χάριτος, δηλαδή «moratorium» στην εξυπηρέτησή του, για την άμεση εξοικονόμηση πόρων για την ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της οικονομίας 
• Εξαίρεση του προγράμματος δημόσιων επενδύσεων από τους περιορισμούς του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης για ορισμένη χρονική περίοδο. 
• Συμφωνία για «Ευρωπαϊκό New Deal», με δημόσιες επενδύσεις για την ανάπτυξη.
• Ποσοτική χαλάρωση με απευθείας αγορά κρατικών ομολόγων από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.  Ελπίζουμε ότι θα γίνει πραγματικότητα στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΤ στις 22 Ιανουαρίου». 
Το πρόγραμμα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που παρουσιαστήκε στη Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει, όπως τόνισε εμφατικά ο Αλ. Τσίπρας τις πραγματικές, προοδευτικές μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η κοινωνία – όχι τις νεοφιλελεύθερες αντιμεταρρυθμίσεις της οικονομικής και κοινωνικής αποδιάρθρωσης. 
Όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: Το «Πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης», περιλαμβάνει τους εξής τέσσερις μεγάλους πυλώνες για την αντιστροφή της κοινωνικής και οικονομικής αποδιάρθρωσης, την ανόρθωση της οικονομίας και την έξοδο από τη κρίση:
Α. Το πρόγραμμά μας για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης,
Β. Τα άμεσα μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας.
Γ.  Το εθνικό σχέδιο για την ανάκτηση της εργασίας.
Δ. Τις μεταρρυθμίσεις για το θεσμικό και δημοκρατικόμετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης.
Σύνδεσμος ενσωματωμένης εικόνας
(στο κατάμεστο γήπεδο του Τάε Κβον Ντο, το ενθουσιώδες πλήθος έδωσε σύνθημα νίκης στις 25 Γενάρη. Παρούσες, με υψωμένη τη γροθιά, οι αγωνιζόμενες καθαρίστριες και πολλοί νέοι και νέες - Συγκινητική η στιγμή που ολόκληρο το γήπεδο, καθώς και ο Αλ. Τσίπρας, χειροκρότησε τις καθαρίστριες ως παράδειγμα ηρωϊκού αγώνα)

Αναλυτικά οι τέσσερις προγραμματικοί πυλώνες:

Α. Για την άμεση αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης και τη στήριξη των χαμηλοσυνταξιούχων περιλαμβάνει
1. Δωρεάν ρεύμα και κουπόνια σίτισης για  τουλάχιστον, τριακόσιες χιλιάδες νοικοκυριά
2. πρόγραμμα εξασφάλισης στέγης 
3.13η Σύνταξη στους χαμηλοσυνταξιούχους με σύνταξη κάτω από τα 700Ε
4.Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη 
5. Ειδική κάρτα μετακίνησης
6. Κατάργηση ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης  
Β. Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει μέτρα για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Στόχος τους είναι η στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και η αύξηση των δημόσιων εσόδων από τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
• Σύσταση ειδικών περιφερειακών επιτροπών εξώδικου διακανονισμού, ώστε να εισπραχθούν αμέσως οι οφειλές προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία. 
• Οι δόσεις δεν θα ξεπερνούν το 30% του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη. 
• Οι προσαυξήσεις και τα πρόστιμα δεν θα ξεπερνούν το 30% του αρχικώς οφειλόμενου κεφαλαίου. 
• Φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα θα δοθεί άμεσα για όσους ενταχθούν στη ρύθμιση
• Άμεσα θα παυθούν οι κατασχέσεις και οι ποινικές διώξεις για όσους εντάσσονται στη ρύθμιση, και θα ανασταλούν για όσους αποδεδειγμένα έχουν μηδενικό εισόδημα. 
• Καταργείται η αντισυνταγματική αυτόφωρή διαδικασία για οφειλές προς το δημόσιο. 
• Καταργείται ο φόρος λαιμητόμος, ο ΕΝΦΙΑ. Και θεσπίζεται κοινωνικά δίκαιος φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας.  
• Αφορολόγητο όριο, θεσπίζεται στα €12.000 για όλους.
• Ιδρύουμε Δημόσια Αναπτυξιακή Τράπεζας και Τράπεζες ειδικού σκοπού για τους μικρομεσαίους και τους αγρότες. 
• Και τέλος προχωράμε στο Πρόγραμμα της Νέας Σεισάχθειας με τη Ρύθμιση κόκκινων δανείων.
Ως προς το ζήτημα των πλειστηριασμών, ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται:
«Οι έλληνες και οι ελληνίδες με τον ΣΥΡΙΖΑ στη κυβέρνηση θα κοιμούνται ήσυχα και στα σπίτια τους. Αναστέλλουμε τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας. Δε θα αφήσουμε τις τράπεζες να ακουμπήσουν την πρώτη κατοικία της μεσαίας τάξης και των εργαζομένων. Τελεία και παύλα!» διεμήνυσε ο Αλέξης Τσίπρας.
Γ. Ο τρίτος πυλώνας περιλαμβάνει μέτρα για την ανάκτηση της εργασίας. 
• Επαναφορά του κατώτατου μισθού στα €751 για όλους.
• Αποκατάσταση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και επαναφορά των τριετιών, της επεκτασιμότητας και της μετενέργειας και της διαιτησίας
• Κατάργηση των ρυθμίσεων για τις μαζικές απολύσεις 
• Υλοποίηση του Σχεδίου για άμεση δημιουργία 300.000 θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό, δημόσιο και κοινωνικό τομέα της οικονομίας. 
Δ. Ο τέταρτος πυλώνας περιλαμβάνει παρεμβάσεις για τη θεσμική και δημοκρατική ανασυγκρότηση του κράτους, όπως την ανέλυσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ:
• Αλλάζουμε την δομή της Κυβέρνησης (με συγχώνευση υπουργείων, κατάργηση κυβερνητικών οργάνων) για τον καλύτερο συντονισμό και τον σχεδιασμό της παραγωγικής ανασυγκρότησης. 
Στη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προβλέπονται δέκα μόνο υπουργεία. 
Δε θα έχουμε υπουργικό συμβούλιο διακοσμητικό αλλά ισχυρό συλλογικό όργανο πολιτικού σχεδιασμού και συντονισμού.   
• Καταργούμε τα πολυάριθμα κυβερνητικά όργανα που λειτουργούν ως φυτώρια διαφθοράς και διάχυσης της πολιτικής ευθύνης. 
• Αποσυμφορούμε το δημόσιο τομέα από τις στρατιές των Συμβούλων και των μετακλητών υπαλλήλων και προωθούμε τη στελέχωση των Γραφείων Υπουργών, Γενικών Γραμματέων και Διοικητών από τις τάξεις των δημοσίων Υπαλλήλων 
• Καταργούμε τη μνημονιακή νομοθεσία για το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων 
• Καταργούμε το θεσμό της διαθεσιμότητας στα πλαίσια της κινητικότητας για τον εξορθολογισμό της κατανομής προσωπικού μεταξύ των υπηρεσιών και των υπουργείων.
• Αποκαθιστούμε τους αντισυνταγματικά απολυμένους. 
• Καταργούμε τον αντισυνταγματικό νόμο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Η αξιολόγηση υπαλλήλων και υπηρεσιών θα γίνεται στη βάση αντικειμενικών δεικτών.
Γνωρίζουμε ότι βασικό πρόβλημα των πολιτών είναι η γραφειοκρατία, οι καθυστερήσεις, η πολυνομία, που στην πραγματικότητα είναι μια τεχνολογία εξουσίας και συντήρησης της διαφθοράς. 
Είναι, δηλαδή, οι διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης. 
Γι’ αυτό το λόγο:
• Περιορίζουμε τη φυσική επαφή διοίκησης και διοικουμένου για την καταπολέμηση της μικρής διαφθοράς. 
Αναβαθμίζουμε τα ΚΕΠ μετατρέποντας τα σε Πολυδύναμα κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων και δημιουργούμε τμήματα εξυπηρέτησης πολιτών σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.
• Εισάγουμε την ηλεκτρονική Κάρτα για κάθε πολίτη με όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για την συναλλαγή με τη δημόσια διοίκηση 
• Καταργούμε το πλήθος δικαιολογητικών που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικών αδειών και αδειών λειτουργίας καταστημάτων. 
Στη θέση του προληπτικού ελέγχου εισάγουμε τον κατασταλτικό έλεγχο.
• Συγκροτούμε ειδικό γραφείο κωδικοποίησης της νομοθεσίας υπό την ευθύνη της Βουλής των Ελλήνων. 
Για τα πολιτικά κόμματα ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται:
• Να αναμορφώσει το πλαίσιο του τραπεζικού δανεισμού των κομμάτων, με τη θέσπιση ανώτατου ορίου δανεισμού, απαγόρευση του μακροπρόθεσμου δανεισμού και γενική απαγόρευση δανειοδότησης πάνω από ένα μικρό μέρος της κρατικής χρηματοδότησης
• Να προωθήσει τον πλήρη έλεγχο και διαφάνεια για τα οικονομικά των κομμάτων
Για τα ΜΜΕ:
• Ενεργοποιούμε άμεσα τις διατάξεις των νόμων, οι οποίες: 
(α) επιτρέπουν στην Τράπεζα της Ελλάδος ή στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές να διενεργούν ελέγχους για την προέλευση της χρηματοδότησης των επιχειρήσεων ενημέρωσης, και 
(β) ισχύουν για όλες τις Ανώνυμες Εταιρείες και προβλέπουν ότι μια ζημιογόνα επιχείρηση δεν είναι δυνατόν να λειτουργεί επ’ αόριστον χωρίς να ανακεφαλαιοποιείται.
• Προκηρύσσουμε από μηδενική βάση διαγωνισμό για τις άδειες λειτουργίας ΜΜΕ.
Στο πεδίο των δημοσίων συμβάσεων, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα αναθεωρήσει το θεσμικό πλαίσιο που τις διέπει, σεβόμενη την αντίστοιχη ευρωπαϊκή νομοθεσία.
• Ενισχύουμε τους θεσμούς κοινωνικού ελέγχου, διαφάνειας και δημοσιότητας σε όλα τα στάδια, 
• Αυστηροποιούμε τους όρους σχεδιασμού και εκτέλεσης των δημοσίων συμβάσεων 
• Διαμορφώνουμε αντικειμενικό και διαφανές θεσμικό πλαίσο διεξαγωγής των δημοσίων διαγωνισμών, 
• Βάζουμε τέλος στις Φωτογραφικές προκηρύξεις!
Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ  αποδίδει δικαιοσύνη:
• Συστηματοποιούμε τη συγκέντρωση στοιχείων και πληροφοριών που αφορούν προβληματικούς διαγωνισμούς οι οποίοι βρίσκονται σε εξέλιξη ή διενεργήθηκαν την τελευταία πενταετία
• Διασφαλίζουμε την άμεση επανόρθωση της ενδεχόμενης περιουσιακής ή άλλης  βλάβης του δημοσίου, στις περιπτώσεις «αμαρτωλών» συμβάσεων.
• Καταργούμε τις αντισυνταγματικές και προσβλητικές για τη δημοκρατία διατάξεις που παρέχουν ασυλίες στα ΔΣ του ΤΧΣ και του ΤΑΙΠΕΔ. 
«Οι ασυλίες αυτές είναι η ομολογία ενοχής του Μνημονιακού κατεστημένου και των λειτουργών του, που εν γνώσει τους ζημίωσαν το ελληνικό δημόσιο.  Δεν το ξεχνάμε. Δεν θα το ξεχάσουμε!» υπογράμμισε ο Αλ. Τσίπρας ενώ, επιπλέον, δεσμεύτηκε για ενοποίηση όλων των ελεγκτικών μηανισμών, σε ένα ενιαίο σώμα που υπάγεται απευθείας στον Πρωθυπουργό. 
Σε αυτή τη κατεύθυνση, τα πρώτα μέτρα του ΣΥΡΙΖΑ  αφορούν: 
1. Την ενίσχυση και στήριξη του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος και του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ώστε να τηρηθεί η νομιμότητα στην ιδιωτική οικονομία και την δημόσια διοίκηση αλλά και να εκκαθαριστεί η αγορά εργασίας από πρακτικές άγριας εκμετάλλευσης και ανασφάλιστης εργασίας, 
2. Τη στήριξη της επιτυχημένης αρχής για την Καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές ενέργειες.
3. Την επαναδραστηριοποίηση της Επιτροπής Πόθεν Έσχες.
«Με λογισμό και μ’ όνειρο. Με ρεαλισμό και τόλμη. Θα νικήσουμε και θα πετύχουμε. Είναι το χρέος μας στην Ιστορία. Είναι η ευθύνη μας στο μέλλον», έκλεισε μέσα σε παρατεταμένα χειροκροτήματα την ομιλία του ο Αλ. Τσίπρας στο κατάμεστο γήπεδο Τάε Κβον Ντο.
πηγή:left.gr
Διαβάστε Περισσότερα »